vrijdag 2 november 2012

1 bol = 1 col = 1 lampenkap

Ik heb een hele leuk lamp van mijn oma geerfd. De originele kap was vergaan, dus ik heb er een zelfde vorm kap aan gehangen.
Deze werd ik een beetje zat en hij was al een beetje vies aan het worden.
Dan kan je een nieuwe kap kopen, of je kan 'em weer hergebruiken.

Van dat laatste ben ik een fan.
Ik zal niet snel iets weggooien, tot ergenis van grote vriend. Ik zie altijd nog mogelijkheden in spullen en je kan het altijd weer nodig hebben.
Regelmatig krijg ik dan te horen dat ik het wel weer tegenkom in de kringloop.
Maar als ik een idee heb, wil ik het gelijk uitvoeren en niet wachten tot ik het misschien weer zie..... En zo sputter ik door en komt het bij de "voorraad" te liggen.
Ik verdenk grote vriend er dan ook van dat hij stiekem spullen weggooid. Soms weet ik zeker dat ik iets nog had, maar kan ik het niet meer vinden en zijn standaard antwoord is dat hij ook niet weet waar het ligt, ik zal het wel voor iets anders hebben gebruikt, hum.....

Maar goed, ik zag grote bollen dikke wol liggen.
1 bol = 1 col

Zou 1 bol ook 1 lampenkap kunnen zijn?

Dat was het proberen waard. Dus ik ben aan de slag gegaan met het patroon Big fat lampshade van de leuke site Pickles uit Noorwegen.
Met haaknaald 10 was ik 2 uurtjes bezig en had ik een nieuwe lampenkap.
Ik heb er ook grijze textiel bij gebruikt. Dat is maar goed ook, want anders had ik het net niet gered. Ik heb nu nog een klein beetje over.


Dit is 'em geworden.

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tamara,
      Ik heb een Nederlandse uitleg van het patroon, dus als je die wilt hebben, mail me dan maar even.

      Verwijderen
  2. Zou je het patroon + nl uitleg willen mailen? Jahovestadt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou je het patroon + nl uitleg willen mailen? Jahovestadt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...