vrijdag 11 januari 2013

We pimpen de boel wat op



Wie in de kleine kinderen zit, kent ze waarschijnlijk wel, de "altijd 5 euro" shirts van de HEMA.
Ideale basis shirts, maar ook ideale pimp shirts.

Nou wilde ik daarvoor een gehaakte applicatie maken om iets leuks mee te doen, maar het viel mij op dat ze allemaal rond zijn.
Ik zocht iets in de vorm van een ovaal schilderijtje.
Een avond zoeken over het wereldwijdeweb leverde mij wel veel andere leuke dingen op, maar geen kant een klaar patroon.

Dussssss, wat niet is, moet ik zelf maar verzinnen.
Ik ben begonnen met het "perfecte rondje" die op vele sites te vinden is en waarvan niemand weet wie het nou verzonnen heeft.
Daarna de rand. Ik heb 'em geloof ik wel 4 keer gehaakt, voordat ik er tevreden mee was.
De basis was er, dus nog maar een grotere erbij gemaakt, wat weer wat aanpassingen aan de basis nodig had.



Een ovaal, die wilde ik ook nog maken, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg 'm niet goed.
Het gaat steeds bollen.
Is er al een patroon voor de "perfecte ovaal"?
Ik houd me aanbevolen, want op die van mij kan ik een zeiltje maken en te water laten.

Ik heb natuurlijk voor jullie en mezelf weer meegetekend, want dit kan je voor meer dingen dan alleen een shirt gebruiken, op een tas bijvoorbeeld.

Patroon het "perfecte rondje":

Tr 1: maak een magic circel met daarin 6 vasten (6 st)
Tr 2: *2 vasten in de volgende st* 6x (12 st)
Tr 3: *1 vaste, 2 vasten in de volgende st* 6x (18 st)
Tr 4: 1 vaste, *2 vasten in de volgende st, 2 vasten* 5x, 1 vaste (24 st)
Tr 5: *3 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (30 st)
Tr 6: 2 vasten, *2 vasten in de volgende st, 4 vasten* 5x, 2 vasten (36 st)
Tr 7: *5 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (42 st)
Tr 8: 3 vasten, *2 vasten in de volgende st, 6 vasten* 5x, 3 vasten (48 st)
Tr 9: *7 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (54 st)
Tr 10: 4 vasten, *2 vasten in de volgende st, 8 vasten* 5x, 4 vasten (60 st)
Tr 11: *9 vasten, 2 vasten in de volgende st* 6x (66 st)
Tr 12: 5 vasten, *2 vasten in de volgende st, 10 vasten* 5x, 5 vasten (72 st)

Patroon voor de randjes:
Ik heb dus een rondje van 48 steken en een groter rondje van 60 steken


Daarna kan je er van alles op/aan/onder/in plakken, wat je maar wilt. Voor de foto heb ik er een paar dingetjes opgelegd. Ik weet nog niet precies wat ik erop ga doen. 
Dat zal nog wel een urenlange onderhandeling worden met kleine vriendin.........



2 opmerkingen:

  1. wat enorm leuk gemaakt zeg

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuke oppimp haakwerkjes. leuk idee. Bij de Action hebben ze ook leuke applicaties om je haakrondje te pimpen. En ook bij Xenos en heel toevallig zag ik van de week bij de Aldi van die applicaties in de schappen liggen. Ik dacht nog he wat leuk hebben ze dat ook hier al te koop!
    Dit is ook wel leuk voor op een shirt voor mijn 2 toppers.
    Ik heb voor 1 van mijn topper een leuke muts gehaakt. Die staat al weer op mijn blog te pronken!
    Groeten ut Ljouwert, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...